Oldalak

Hatodik részlet - Ártatlan kavicsok

Azt mondják, egyetlen szerelem sem múlhat el dal nélkül. Egy dal nélkül, amit egyszerre utálsz és imádsz, mert csak őrá emlékeztet. És mert porig égeti a szívedet. Minden egyes hangjegyével.
Az alkony narancsos sugarai festették meg a hamuként porladó égboltot. A Duna hullámai vadul csapkodták a stégről lelógatott lábaimat. Azt reméltem, hogy a hűvös víz végre felébreszt sosem múló rémálmomból. Csakhamar feleszméltem, s az igazság ismét vad pofonnal büntetett. A szörnyű valóságból nincs kiút, legfeljebb az elmúlás.
A fodrozódó víztükröt egy hatalmas hajó vágta ketté. Közelítő fedélzetéről a „Rakpart” című dal ismerős hangjegyeit libbentette felém a lágy szellő. Tulajdonképpen sohasem kedveltem a sokak által egekig magasztalt slágert, Milán miatt mégis a szívemhez nőtt. Gyűlölöm, hogy minden az ő emlékét őrzi. A jó néhány palackból és kimúlt halból font parti szőnyeg, a sosem múló, mégis egyre tompuló kocsik zaja, és a buta dalocska, amit valaha szívem legőszintébb szerelme játszott nekem. Sosem látott lelkesedéssel.
-  Imádlak téged- ütötte meg fülemet egy italgőztől bűzlő, a maga valójában mégiscsak őszinte vallomás. A fiú nyelvét néhány pohár alkohol gabalyította, de hangjából végtelen igyekvés szűrődött ki.
A lányka válasza egy méztől ragacsos csók formájában kelt életre. A tőlem néhány méterre lézengő párra tévedt szemeimben könnycseppek csillogtak. Ha nem éppen egymás lenyelésén munkálkodtak volna, talán nekik is feltűnik a dolog.
A hetyke szoknyát viselő tizennégy-tizenöt éves lányt bámulva rádöbbentem, hogy azokat a gondtalanul szerelmes kamaszéveket, amiket a Milánnak szentelt epekedésre fecséreltem, soha senki nem adhatja már vissza. Ha hinnék Istenben, talán még akkor is hasonló következtetésre jutnék. Sőt, szinte biztosan. Nagypályás a szakállas öreg,- már ha valóban férfi,- de az időutazás nem az ő reszortja.
A felkelő Hold sápatag fénye pontosan olyan színben tüntetett fel, ami a legjobban illet rám. Szó szerint megsárgultam az irigységtől.
- A legjobb az lenne, ha apácának állnék- dörmögtem alig hallhatóan, hogy azért teljesen idiótának mégse látszódjak.
A parton fel-alá sétálgató öregasszonyok hobbija a különféle, egészen hajmeresztő teóriák megszülése. Ha egy magában beszélő, pizsamás lányt látnának, menten tárcsáznák a legközelebbi diliházat. A legszomorúbb, hogy talán nem is lőnének mellé.
A homokról finoman felpattanó lépések zajára eszméltem. Az aranysárga szőnyeg hasonlóképp sercegett, mint mikor Milán kuporodott mellém azon a végzetes éjszakán. Ha hatalmamban állna visszaforgatni az időt- ami, valljuk be, elég merész álom- mindösszesen egy pillanatot változtatnék meg. Azt az eszement momentumot…
-  Tudod, már jó ideje figyellek téged- szólított meg egy ismeretlen arc. De, hisz mindegyik az számomra! – Órák óta itt ücsörögsz, és dühödten dobálod a kezed ügyébe akadó kavicsokat. Mondd csak, mit ártottak neked szegények?
- Azt gondoltad, hogy nem vágom le azonnal, hogy te vagy az, apa?- kúsztam arrébb, hogy a mellém szegülő kényelmesen elhelyezkedhessen.
- Megnyugtató, hogy a sérülésed ellenére nem adnád el magad az első szembejövő szervkereskedőnek.
Apa hangja kimért volt. Nyomokban sem hordozta a végtelen derűt, amit szavaiban megjátszott. Kínomban kuncogást mímeltem, de gesztusain tisztán látszott, hogy ezért az alakításért nem jelölne Oscarra. Még dráma kategóriában sem.
- Tudod Cézi,- folytatta monológját, s immáron hangszínével sem próbált megtéveszteni- rettentően aggódtam érted. Anyádról nem is beszélve.
- Kérlek, értsd meg, hogy most egyáltalán nem vagyok a magam ura. Ezerszer megbántam azt a hisztit, amit levágtam reggel, de nem tehetek mást.
Papa tekintetébe fúrtam mogyoróbarna szemeimet. Azokat, amikből a baleset éjszakája óta elillant a csillogás. Szürkén és élettelenül villództak.
- Kislányom- helyezte durva tapintású tenyerét cseppet sem tökéletes combomra- tudom. És maximálisan megértelek. Rengeteget őrlődtem magamban, mire rájöttem, hogy minden az én hibám. Ha nem hagylak itt egy bugyuta állás miatt, talán még most is egészséges lennél.
A szavak csak úgy dőltek belőle. Mindenféle meggondolás nélkül. Normál esetben hosszú perceken át rágta volna magában gondolatait, mielőtt kimondásra kerülnek. Ám ő is érezte, hogy a cikornyás körmondatok ideje lejárt.
- Apa, ezt most ugye nem gondoltad komolyan?- döntöttem elnehezedett kobakomat csontos vállára. – Ha itthon lettél volna, nem történik meg a baleset? Mégis hogy képzelted ezt? Kötve hiszem, hogy a hátadon cipeltél volna egész nap, hogy még véletlen se essék bántódásom. Hidd el, ez csupán az én hibám- kulcsoltam tenyeremet az övébe.
- Természetesen nem így értettem- horkant fel. Nagy valószínűséggel vizualizálta a képet, ami valljuk csak be, egészen röhejesen festhetett.
- Hát?- bámultam idegen vonásait.
- Akkor minden gondodat elpanaszolhattad volna nekem. Még idejében.
- Bőven elég, hogy most itt vagy velem- bújtam mellkasához, s szinte szó szerint a szívéig hatoltam.
- Nem szeretnél beszélgetni arról az éjszakáról?- puhatolózott egészen óvatosan.
- Volt egy fiú. És én szerelmes voltam, vagyis inkább hülye. Lefeküdtünk, és tudom, hogy totál barom vagyok, de azt hittem, ő is hasonlóan érez. Aztán minden elromlott- szöktek meggondolatlan könnycseppek szemeim sarkába. Néhány másodperc múlva már az akaratlan zokogás kocogtatta vállaimat, ám ez egyszer nem voltam egyedül.
A baleset óta először éreztem azt, hogy nem vagyok teljesen elhagyva. Papa velem volt. Ami még fontosabb, hogy mellettem. Mindenféle értelemben.
-  Pszt, Cézi!- szorította vállamat. – Minden rendben lesz, Hercegnőm! Megoldjuk.
Bár egyetlen szavában sem hittem, néhány másodpercnyi nyugalom fészkelt szívemben. Elhalkulva bámultam a túlpartot, s próbáltam kiüresíteni a gondolattenger zsúfolta agyamat. 

4 megjegyzés:

  1. Szia, újra itt!:)
    Ez a rész is valami fenomenális lett! Annak ellenére, hogy nem történt benne semmi nagyobb fordulatra utaló dolog, annyira érzelmesre, sőt érzékire sikerült, hogy le sem tudom írni. Nagyon kedves és törődő megnyilvánulásokat sugároz ez a rész, ami nekem kifejezetten tetszik. Köszönöm, hogy hamar hoztad az új bejegyzést. Nagyon várom a következőket!
    Ági XoXo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági!
      Nagyon örülök, hogy újra ellátogattál az oldalra, és szántál néhány percet a véleményezésre. Igen, még nem történt semmi túl nagy fordulat, és kicsit kezdek attól félni, hogy a sztori egy helyben topog, viszont anélkül nem tudnám "hitelesen" bemutatni ezt az egész helyzetet, hogy ezeket le ne írjam. Meg hát egy ilyen traumán átesett lánynak először magában kell rendeznie a helyzetet, csak utána térhet vissza az emberek közé. Persze igyekszem tágítani a történetet, és most már nagyon volumenű részek jönnek majd. Amikkel sietek. :) Terveim szerint minimum háromnaponta jönnek majd, de igazából akkor teszem közzé az új részleteket, mikor van ihletem írni. :)
      Remélem legközelebb is velem tartasz, Clef. :)

      Törlés
    2. Drága Clef!:)
      Természetesen megértem és teljes mértékben egyetértek az írási tevékenységeddel. Egy ilyen trauma tényleg nem mondható "semminek". Nagy örömmel olvastam, hogy 3 naponta olvashatok, majd friss bejegyzéseket, ebből a csodás blogból. Köszönöm, minden olvasód nevében is!
      Addig is - ha máshogy nem is tudom, de így talán - megpróbálom előre segíteni a részek írását. Mindössze annyit kérek, hogy nézz be ide és máris jobb kedvre derülsz. Talán még ihletet is kapsz; http://sziszidesign.blogspot.hu/2015/07/eredmenyhirdetes-agi.html
      Ági XoXo

      Törlés
    3. Húúú, elmondhatatlanul és leírhatatlanul örülök. :) Nem is gondoltam volna, hogy az első versenyen, amin elindulok a bloggal, máris ilyen szép helyezést érhetek el! :) Hihetetlenül örülök. :P Úgy érzem, az ihletem is megjött. :) Köszönöm!!!!

      Törlés