Oldalak

Harmincötödik részlet - Név a szívben

A citromillattól hömpölygő levegő egyre ütemesebben kúszott orromba. Dr. Cséffay egy újabb őrült ötlettel állt elő- persze az ő olvasatában ez is egyfajta feszültségoldó terápiás kiegészítőként funkcionált.
A háttérben nyugalmas dallamok hangjegyei perdültek táncra. Szemhéjaimat lehunyva kellett tartamon, egyre nehezebb volt ébren tartani magamat. A gondolatok egyre lassabban kavarogtak bennem- az általam elképzelt óceánhoz hasonlóan. Finom víztükrét képzeletben megsimogattam, és úgy éreztem magam, mint egy bennszülött. Már csak a fűszoknya illúziója hiányzott a teljes hitelességhez.
 Most próbálj meg mellkasi légzést használni, Cézium! Ez tehermentesíti a szívet. Ha jól begyakorolod a dolgot, egy-egy roham esetén is hasznodra válhat a technika- magyarázott a dilidoki, de hangját egyre távolabb sodorta tőlem az álomszerű kép.
Jól esett kiszakadni a valóságból, és egy pillanatig nem gondolni a Kristóf-Milán ügyre, csakis magamért léteztem. Na, meg azért az álomszép helyért, amit magam előtt láttam.
 Jól van, most háromtól visszafele számolok, és mire az egyhez érek, teljesen éber leszel- cselekedett szavainak megfelelően.
Hallottam, amint léptei a parkettán recsegnek, bizonyosan a háttérzene lekapcsolásán ügyködött. Furcsa, de talán még sohasem éreztem magamat annyira nyugodtnak, mint akkor.
 Egy. Cézi, nyisd fel a szemeidet!- adta ki a kemény utasítást, és, hogy biztosan elérje a kellő hatást, egy hangos tapsban egyesültek tenyerei. Fájdalmasan felszisszent, de talán meg is érdemelte a dolgot. Kellett neki erősködni.
 Ajj, ne. Most miért kellett visszarántania ide?- támaszkodtam meg a kanapé karfájában. Kiábrándult arccal bámultam a nőre, miközben ő elmélyülten jegyzetelgetett.
 Azt hiszem, fontos lenne megbeszélnünk néhány dolgot. Úgy is, hogy már teljesen magadnál vagy- jelentette ki diplomatikusan, vonásai meg sem rezdültek.
 Úgy is?- csattantam fel, és csak remélni tudtam, hogy nem fecsegtem felesleges ostobaságokat, miközben ő boszorkányosan elkábított.
Cséffay ajkára ravasz mosoly kúszott, érdektelenül az ölébe vágta mappáját, rám nézett, és így szólt:
 Idézem szavaidat: „Ott van Kristóf, akiről már kezdtem azt hinni, hogy szeretem. Aztán visszajött Milán, és minden a feje tetejére állt. Totál elbizonytalanodtam.” Hát kisanyám, szépen belenyúltál a tutiba- fűzte hozzá kommentárját, a tőle megszokott laza szlenggel. Gyakran eltűnődtem, mégis hogyan fér össze benne a lázadó kamasz szókincse és a komoly felnőtt felelősségtudata. Furcsa figura volt, de már egészen a szívemhez nőtt.
 Maga mindig képes szólásra bírni. Netalán boszorkány?- söpörtem ki a szemembe hulló hajzuhatagot. Kínosan kuncogtam, de, csak, hogy őt is hasonló cselekvésre késztessem. Féltem, hogy ezúttal túl messzire mentem.
 Naná, a Vasorrú Bába, személyesen- nyújtotta felém kezét, merő heccből.
 Ha már úgyis tudja a fél igazságot, talán elmesélhetném az egészet. Tudja, magán kívül nincs kivel megosztanom ezeket a problémákat. Apa és anya eddig folyton veszekedett, most viszont egymásba vannak gabalyodva, de teljesen. Kitti lenyakazna, ha megtudná, hogy még mindig Milánról fantáziálok, Kristófhoz pedig nyilván nem rohanhatok ezzel a hírrel. Valahányszor megsértem őt, az a benyomásom támad, hogy elvesztek belőle egy újabb darabot.
Torkomon megállíthatatlanul száguldottak végig a szavak, akár a fékeveszett kamion az autópályán. Cséffay megértően bólogatott, és hagyta, hogy ezúttal én beszéljek. Azt tette, amit kellett. Hallgatott. Meghallgatott.
 Az egész történet a Balatonon kezdődött. Milánról már meséltem, ahogyan arról is, hogyan lettem arcvak. Teljesen összetörtem, mondhatni, hogy a darabjaimra hullottam. Aztán jött Kristóf,- na meg ugye Kitti- és életet lehelt belém. Tetszett, hogy állandóan belé köthetek és ő szemtelenül vissza is vág. Érzelmeket váltott ki belőlem, ő először. Végül beadtam a derekamat, és bármennyire is szégyellem, de vele is lefeküdtem.
 Ebben semmiféle szégyellnivalód nincs, Cézi. Fiatal vagy és vonzó. Az lenne a nagyobb probléma, ha nem érdekelne a dolog. Na, és mondd csak, azóta rájöttél, mit is jelent a frigid szócska?- utalt egyértelműen az első veszekedésünkre, aminek ő is fültanúja lett. Arcára érdeklődő, ugyanakkor kacér mosoly szökött, és akkor rájöttem, miért is lett pszichológus- imádott az emberek életében vájkálni, persze a pletykás vénasszony imázs divatját múlt hóbort. Ezért lett ő lélekbúvár.
 Jézusom! Az rettentően ciki volt- csaptam a számra, mintha csak akkor mondtam volna ki a „fogalmam nincs mit jelent” szócskát.
 És valóban frigid?- firtatta tovább, hátha érdemleges információhoz jut.
  Nem, épp ellenkezőleg. Még engem is lángba borított- simítottam végig karomat, pontosan azon az útvonalon, ahol Kris szántotta végig. Éreztem a bizsergést, ami még azóta sem hagyott alább. Sőt, a hiányától csak még tovább duzzadt.
 Igazán nem szeretnék indiszkrét lenni, de azt hiszem, te is tudod a választ a kérdésedre. Még, ha tudat alatt is.
 Mégis mire?- szűkültek össze szemeim értetlenül. Észbe kaptam és hagytam, hogy karom erőtlenül a szófára hulljon.
Cséffay tréfás kedvében lehetett. A tolla után nyúlt, és villámgyors skiccet firkált papírjára. Diadalittasan felmutatta művét- akár Picasso, de vele ellentétben Cséffay alkotása legalább értelmezhető volt. Sohasem voltam oda az absztrakt művészetért.
 Kristóf?- olvastam ki a szabálytalan szívecskébe kapart nevet. A betűket alig sikerült kibogoznom egymásból, de végtére is értelmesnek tűnő következtetésre jutottam.
Hitetlen tekintetem még annál is hitetlenebb szikrákat szórt magából. A hatvanas éveit taposó nő meglazította kontyát, mire addig megfeszült homloka kényelmesebb pozícióba térhetett.
 Bocsánat, a Cézi lemaradt- pótolta hiányosságát septiben.
 Még mindig nem értem teljesen, mire is céloz- tetettem az ostobát, holott teljesen világos volt számomra, mégis mit szeretne kihozni a dologból. Talán még ő sem volt elég bátor ahhoz, hogy valós szavakba öntse a választ. Félt, hogy egészen ostobán hangozna.
Dr. Cséffay mélyen magába szippantotta a citromos illatot- elmondása szerint idegességölő szérumot használ, én viszont úgy véltem, ez egy újabb ámítás a részéről. Egy ötéves kislány még be is dőlne a dolognak, na, de én!
 Dehogynem érted, csak rettegsz az igazságtól. Félsz, hogy azzal, ha bevallod magadnak az igazat, örökre elvesztenéd Milánt. De tudod, van az a mondás, aminek a lényege annyit tesz, ha egyszerre két férfit is kedvelsz, mindenképp a másodikat válaszd. Ha az elsőt igazán szeretted volna, sosem kerül képbe Kristóf.
A lelkemről egy Mount Everestnyi kőszikla gurult le- tökéletesen egyszerre. A doktornő végre kimondta azt, amire én gyáva voltam, és amit a lelkem mélyén már régóta éreztem. Bármennyire is fontos volt nekem Milán, a helyét- sok egyéb továbbival- lassacskán Kristóf hódította meg. Pontosan úgy, mint a háború félidejében győztesként tetszelgő hadvezér.
***
Könnyed mosollyal toltam homlokomra a napszemüvegemet. A nyár végét járó sugarak finoman csókolták meg sápatag bőrömet, és én csak élveztem, amint Kristófhoz hasonló módon simogatnak. Egy pillanatra lehunytam a szemeimet, úgy sütkéreztem a kora délután fényében.
 Tudod, igazán jól áll neked, mikor mosolyogsz- szólított meg egy hang. Szélsebesen csapódott ki szemhéjam, és hitetlen képpel meredtem rá. Milánra,- aki mindig a legrosszabbkor tűnt fel.
 Azt hittem, érthetően fogalmaztam a múltkorában. Soha többé nem akarlak téged látni, bőven elég volt belőled öt év, és egy nyári kaland is- löktem volna el magamtól durván, ám ő masszívan ellenállt.
Éreztem, amint mellkasának összes izma egyszerre feszül meg. Egy másodpercig eszembe juttatta a kettőnk beteljesülésének éjszakáját.
 Azt hittem, hogy érthetően fogalmaztam a múltkorában- utánozta mondatomat. Úgy tűnt, azon az egyetlen magyar órán mégiscsak figyelt, mikor az ismétlésről, mint hatásfokozóról tanultunk. – Nem foglak még egyszer elveszteni.
Megpróbálkoztam a lehetetlennel- kikerülni a hegyként elém tornyosuló Milánt. Többek között ezért is éreztem magam jobban Kris mellett. Ő legalább nem tűnt égimeszelőnek.
 Olyan ez, mint a pénz. Ha nem a tiéd, nincs mit veszteni- kacsintottam rá a barátomtól ellesett módon. Reméltem, hogy kemény szavaim végre eltántorítják őt eltökélt szándékától.
 Cézi, te mindig is az enyém voltál- ragadta meg a karomat, és nem eresztett addig, míg nem viszonoztam pillantását- ez nem változhatott meg alig két hónap alatt.
 Eressz el!- szabadítottam ki magamat szorításából. Életemben először éreztem azt, hogy nem vágytam Milán közelében lenni. Sőt, mi több! Undorodtam tőle, hiszen már nem egy lánnyal játszotta el a dolgot.
 Hogy hívják?- eresztett el, mire karom erőtlen tiltakozással a törzsem mellé hullt. Durcásan csípőmnek tapasztottam azt, és arcába köptem a kért nevet.
 Kristóf. Ferenci Kristóf- hangsúlyoztam ki, Isten tudja mi okból.
Milán arcáról egy pillanatra minta lefagyott volna a mosoly. Jeges vonásai megdöbbenten feszültek egymásnak, mindösszesen arra vártam, mikor törik ripityára a maszkja.
 A zenész Ferenci Kristóf?- nyíltak el ajkai.
 Gitározik, ha az zenének számít- vágtam rá közönyösen.
 Sohasem gondoltam volna, hogy idáig süllyedsz, Cufi. Egy drogos celebfiúval vigasztalódsz?
 Honnan tudod, hogy drogozott?- nyeltem nagyot, ám az, hogy celebnek nevezte, csak ezek után realizálódott bennem.
 Ahonnan mindenki más, aki olvas újságokat, vagy néz tévét. Néhány éve a botrányaitól voltak hangosak a műsorok. Csak azt ne mondd, hogy neked erről sejtelmed sem volt? Csak azt ne mondd, hogy fogalmad sincs róla, kivel jársz!- rajzolt a levegőbe több tucatnyi macskakörmöt utolsó szava elkuncogása közben.
 Tévedsz. Nagyon is tudom, de téged már nem ismerlek, Milán- ingattam fejemet ide-oda. Lenéző arccal meredtem rá, majd szó nélkül távoztam.
Nem értettem, mégis miféle sztáréletről hadovált nekem, de olyan érzésem volt, hogy csak egy kicsinyes bosszú volt a részéről. A napokban közzétett képem alapján egészen egyszerűen utánanézhetett Kristófnak- még a drogos ügyleteinek is, hiszen a papája fejes az egyik kerületi rendőrkapitányságon.  

2 megjegyzés:

  1. Szia :D
    Annyira örülök, hogy -jelenlegi állás szerint- Kristóf felé billen a mérleg! A vége egy kicsit megdöbbentett, nem hiszem hogy Milán kitalálta volna ezt a dolgot, de remélem Cézi majd felhozza valahogy ezt a témát, vagy rákérdez. Imádom Cséffay-t. Rendkívül nagy forma az a hölgy! :"D
    Siess a következővel.
    Puszil: Kiara :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cséffay tényleg imádni való! :D A következő részben minden kiderül, abban, ami most érkezik! További jó olvasgatást, Clef! :)

      Törlés