Oldalak

Huszadik részlet - Őszinte vallomás [10 000+ oldalmegjelenítéses különkiadás]

Anya fel-alá rángatta ruhám szoknyarészét. Feszülten sürgölődött körülöttem, mintha csak a lehető legtökéletesebben szeretne kicsinosítani, mielőtt elad.
 Még hány ezer év?- böktem oda összefont kezekkel ácsorogva.
 Mindjárt készen vagyunk! A helyedben viszont mélyen hallgatnék, ha már a kedvedért hagytuk ki a felvonulást. Ha gyalogoltunk volna, nem gyűrődik meg a ruha. Persze te kényelmes voltál, mint mindig. Csak legyen, aki a feneked alá tolja a kocsit!
Mama meggondolás nélkül köpködte szavait arcomba. Fölém hajolt, csak, hogy utoljára végigvizslathassa a sminket, majd a frizurámat. Oldalra vetett frufrumat homlokomba fésülte, miközben elvetemülten motyogott.
 Cézium, mégis hányszor mondjam még el neked, hogy a frufru azért van, hogy eltakarja a hibáidat?
 Úgy tűnik, nem elégszer- köhögtem, hiszen az arcomba tévedő hajlakk szörnyen bántotta orromat.
 Szép, jó estét kívánok!- lépett be a mosdóba egy lányka, királynőkhöz méltó kecsességgel. Irigykedve méregettem mozdulatait. Tudtam, hogy még ha belehalnék, sem tudnám megközelíteni azokat.
 Szia!- dünnyögtem oda orrom alatt. Anya jócskán oldalba bökött a kezében szorongatott fésűvel, jól láthatóan feldühítette oda nem illő viselkedésem.
Fájdalmas arccal felszisszentem, amit a köreinkbe érkezett hölgyike hűvös képpel fogadott. Mama táskájában kutakodott, minden bizonnyal a néhány perce felemlegetett rúzst szerette volna kézhez keríteni. Nem vártam meg, hogy vásári bohóccá mázoljon, jobbnak láttam távozni.
Nagyot szippantottam a folyosón hömpölygő parfümös levegőből, az ajtónak támaszkodva próbáltam megnyugodni- már amennyire lehetséges volt a dolog. Anya keményen tárta ki a mosdó kijáratát, annak támaszkodó hátamat jócskán végigszántva.  
 Kristóf hol van?- mért végig szigorú arccal.
 Nem tudom, majd megkeresem.
 Mégis hogyan gondoltad ezt? Nem hiszem, hogy az ő arcát valamiféle rejtett tehetséggel képes leszel felismerni. Több száz fiú között.
Szemrehányóan nevetett képembe. Sértődötten szisszentem fel, majd el sem gondolkodva szavain, útnak indultam.
Ruhám szoknyarészébe kapaszkodtam, miközben azon imádkoztam, hogy senki se tiporjon el nagy sietségében. Hirtelen a tömeg kellős közepén találtam magam, tehetetlenül sodródtam a csinos ruhában tündöklő lányokkal.
Tekintetem Kristófot kereste. Még akkor is, ha tudtam, sohasem lennék képes önszántamból felismerni az arcát. Abban reménykedtem, talán majd ő talál rám kéklő szempárjával.
 Bocsi- bökött meg oldalról egy fájdalmasan landoló könyök.
 Kristóf?- fordultam felé reményteli hangon, de ő csak értetlenül pislogott vissza rám.
 Szerintem házszámot tévesztettél, de azért csinos vagy- bökte ki bazsalyogva, majd minden további nélkül faképnél hagyott.
Elkeseredetten fordultam jobbra, majd balra, persze teljesen hiába. Hirtelen rádöbbentem, hogy az ismertetőjegyes ötlet csupán limitált körülmények közt működő ötlet. Én idióta még elkezdtem abban reménykedni, hogy valódi életem lehet arcok nélkül is. Persze ismét arccal érkeztem a padlóra.
Levegővételeim egyre ütemtelenebbé váltak. A kétségbeesett gyötrelem addig sosem létezett súlya nehezedett rám. A legközelebbi kijáratot keresgéltem, hiszen éreztem, hogy a távozáson kívül nem maradt más opcióm. Szükségem volt a friss levegőre, máskülönben ájultan hulltam volna a márványozott aljzatra.
Testem sorra pattogott le a nekem ütköző emberekről. Karomat jó néhány agyongyöngyözött ruha felsértette, de egy pillanatig sem érdekelt a dolog. Csakis a hozzám egyre közelítő üvegajtó vonzott. És az azon beáramló oxigén.
  Cézi, te meg hová rohansz?- kapott le finom tenyerével Kristóf.
  Rosszul vagyok- mutogattam a lépcsők felé, majd erőtlenül a fiú karjaiba rogytam.
A világ egy rövidke pillanatra elszürkült előttem, de a Ferenci sarj érintése nyomán új életre keltem. Gondolkodás nélkül felkapott, és meg sem állt a legközelebbi padig. A hűvös éjszakai szellő reszketve rohant végig bőrömön.
 Hívjak segítséget?- túrta végig hátrazselézett hajzatát, miközben tehetetlenül lépkedett jobbra, majd balra. Azután fordítva.
  Csak maradj velem!- ragadtam meg kezét, és magam mellé rántottam őt.
Kábán bújtam hozzá. Hagytam, hogy frissítő illata finoman az orromba szökhessen, miközben egyre élénkebbé tesz. Kristóf remegve cirógatta vállamat, feszült arcát ide-oda ingatva.
 Pánikbeteg vagyok- nyögtem ki remegő hangon, miután néhány percig némán ücsörögtünk egymás mellett.
 Ne aggódj, nem sokára jobb lesz- kulcsolta át jobb kezemet. – Sokan küzdenek hasonló gondokkal a csoportban. Dr. Cséffay szerint csak mással kell lefoglalni az agyadat.
 Most nagyon gáznak tartasz?- mélyítettem feleszmélt tekintetemet az övébe.
 Szerinted én teljesen ép vagyok? Dr. Cséffayhoz nem a legnormálisabb gyerekek fordulnak, hidd csak el nekem.
Keseredett kacaj tört fel belőlem. Becsültem őt azért, mert végre őszintén szólt hozzám. Egyre kíváncsibbá váltam. Érdekelt, mégis miféle gondokkal küzdhet.
 Mondd csak, mit szólnál hozzá, ha most tényleg megszöktetnélek?- súgta oda nekem bizalmasan. Kacér mosolyban feszült meg arca. – Úgy látom, neked sincs túl sok kedved ehhez a bálosdihoz.  
 Kivételesen igazad van. Húzzunk innen, de minél hamarabb- kapaszkodtam meg erős kezében. A világ megállíthatatlanul forgott körülöttem, ám ez egyszer úgy éreztem, Kristóf jobbján magabiztosan indulhatok útnak.
***
A holdfény sápatag fénycsóvái lengték be a partot. Ezüstös hullámok nyaldosták a partot, pontosan úgy, ahogyan azon a bizonyos éjszakán tették. Mindösszesen egyetlen részlet nem stimmelt. A velem szemben ücsörgő fiú kiléte.
 Annyira szégyellem magam- temettem arcomat combjaim közé. A ruha jólesőn simogatta homlokomat, ami persze nem sokat segített rajtam.
 Mit is? Hogy megmenekítettél attól a báltól, amit a hátam közepére sem kívántam?- csámcsogta el hamburgere utolsó falatjait Kristóf.
 Végül is sokkal fennköltebb estélyiben és szmokingban a parton ücsörögni, és gyorséttermi ételeket majszolgatni- töröltem le a fiú arcáról a ketchup foltot. – Úgy eszel, mint egy kismalac.
 Anyukám eléggé hanyagul tanított meg- tárta szét karjait, mintha mit sem tehetne a dologról.
 Kristóf!- szólítottam meg őt bátortalanul. – Kérdezhetek tőled valamit?
 Bármit, leszámítva a koromat. Elég volt egyszer bevallani a fájó igazságot- ironizált a tőlem ellesett módon.
Egészen különösnek tartottam, hogy valahányszor komolyabbra fordult a beszélgetés, egy rosszul időzített poénnal terelte el a szót. Mintha csak rejtegetni szeretett volna valami.
 Mi a te defekted?- macskakörmöztem meg utolsó szavakat. A levegőben jól látható idézőjeleket rajzoltam, hogy még véletlen se vehesse sértésnek.
Az addig arcán időző mosoly jócskán elhalványult. Megköszörülte torkát, hangját pedig a végtelenségig elkomolyította. Nehézkesen szöktek ki ajkán az ezerszer átgondolt mondatok.
 Drogfüggő voltam. Két éve olyan krízishelyzetbe kerültem, amit sehogyan sem tudtam feldolgozni, ezért illegális szerekhez nyúltam. Egyszer már majdnem meghaltam, szennyezett anyagot kaptam. Akkor kerültem be az elvonóra, és lassan egy éve tiszta vagyok.
Nagyot sóhajtott, miközben próbálta észrevehetetlen módon letörölni a szeme sarkából leperegő könnycseppet.
A lelkemet széttépték szavai. Hirtelen rádöbbentem, hogy semmivel sem jutott neki könnyebb sors. És én még azt hittem, hogy valamiféle neve nincs indokkal iratkozott fel Dr. Cséffay óráira.
 Én prozopagnóziás vagyok, na meg pánikbeteg. Néhány hete a klinikai halál állapotából hoztak vissza, szóval teljesen megértelek téged- kulcsoltam át jobb kezét. Őszinte könnyek cikáztak végig arcomon, az övéihez hasonlók. Zavarodottan kapta fel addig földnek szegezett fejét, ismét engem bámult.
 Mit jelent az a prozoizé?
 Arcvakságot- feleltem kurtán és erőtlenül.
 Tehát te nem is ismersz fel engem?- döbbent meg. Hevesebb reakcióra számítottam, legalábbis több értetlenkedésre. A szüleim órákon át faggatták az orvosokat, mégis mit jelent prozopagnóziásnak lenni.
 A szemeidről és a megszürkült tornacipődről bármikor tudnám, hogy ki vagy te - vágtam rá felháborító őszinteséggel.
Ajkára félmosoly tapadt. Mézédesen nyugtázta a szavakat, amiket ép ésszel sohasem mondtam volna ki. Hiszen Kristóf még mindig az ellenségem volt, akkor is, ha nála igazabbul senkihez sem szóltam még- a baleset óta legalábbis.
 Ha nem mondod el, biztosan nem vágom le, mi a helyzet. Persze így már világos, miért vágtál olyan elkeseredett képet, mikor kimondtam a nevemet a hajón. Csodálkoztam is rajta, hogy nem ismertél fel azonnal.
 Most már mindent tudsz. Nagyon szépen kérlek, hogy ne áruld el senkinek, mi a szitu. A szüleimen kívül más nem tudja. Szeretném, ha ez így is maradna. Nem kellenek a sajnálkozó emberek.
Tekintetét újfent összefonta az enyémmel. Megértőn bólogatott, úgy tűnt, nem csak megérti, de át is éli szavaimat. Talán ő is ugyanígy érzett a drogügyekkel kapcsolatban.
 Én megőrzöm a titkodat, ha te is az enyémet. Nem szokásom dicsekedni a múlttal, sokan az alapján ítélnek meg- vonta jobb oldalra ajkát.
Életemben először élveztem Kristóf társaságát. Bármennyire is tiltakoztam ellene, benne egy igazi lelki társra találtam. Olyasfajtára, aki hozzám hasonló módon él és lélegzik. Kezdtem sajnálni, hogy hétfőtől újbóli csatározást fogadtunk egymás ellen.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése