Oldalak

Huszonegyedik részlet - Ismét ellenségek

Feszülten járattam kezemet a kanapén, ujjaim mentén letörölhetetlen foltot hagyva.  Dr. Cséffay ajkai hangosan nyíltak ki, amire menten felkaptam addig lehorgasztott fejemet. Elmerülten vizslatta a papírokat, amiket anya és apa firkantott tele. Már abban a minutumban tudtam, hogy totális ökörség kitölttetni velük, mikor a dilidoki átadta azokat, méghozzá egy lepecsételt borítékban. Eszes perszóna, meg kell hagyni! Így még véletlenül sem tudtam volna beleolvasni, habár apa rendezetlenül hurkolt betűit egyébként is fizikai képtelenség lenne kibogarászni.
 Aha- nevetett fel hangosan. Gyűlöltem, mikor olyasfajta dolgokat kuncogtak meg az emberek, ami egyértelműen hozzám kapcsolódott. Arról persze ezúttal sem volt fogalmam, mégis mi olyan vicces.
 Talán apa a vicckönyvet küldte el a véleménye helyett?- vontam össze szemöldökeimet. Hangomból elképzelhetetlen irónia vastagodott ki, Cséffay viszont ügyet sem vetett rám. Tovább folytatta idegtépő nevetgélését.
A falióra ütemtelen kattogását figyeltem. Éppen azt számolgattam, vajon a pulzusom hány másodperc alatt éri el a százat. Nem kellett egy rövidke- ám annál nehezebb- perc, és meg is haladta a kerek számot. Egészen pontosan tizenhárommal, ami már önmagában véve is szerencsétlen szimbólum.
 Most totál idiótát akar csinálni belőlem?- pattantak ki számon a dühödt mondatok, amik felugrasztottak addigi kényelmetlenül zsibbasztó fészkemből.
  Miért is?- tekintett fel a papírköteg felöl. Szempárját értetlenül járatta köztem és az ölében szorongatott lapok közt.
 Mondjuk, mert itt nevetgél rajtam?- forgattam szemeimet. Szívem eszeveszettül kalapált, úgy hittem, a kemény padlón szeretne megpihenni. Csak, hogy megmaradt darabkái is ripityára törjenek.
 Fél kilogramm juhtúró, egy bögre liszt, hat tojás…- szakította félbe saját magát, és felém irányította a pápaszem mögött megbúvó tekintetét.
Értetlenül bámultam vissza, megzavarodottan rebegtettem szemhéjaimat. Mindig is úgy tartottam, hogy nem sok, nálam sejtelmesebb rébuszokban beszélő embert teremtettek erre a világra- Cséffay doktornő egy volt a kevés kivétel közül.
 A túrós batyu receptje. Édesapádat kitűnő humorral áldották meg onnan fentről- mutogatott tollával a mennyezet felé. Ajkára könnyed mosoly kúszott, én viszont rendületlenül értetlen képpel néztem vissza rá.
 Na, jó. Ha ez is egy ilyen idióta teszt, amivel az értelmi képességeimet akarja tesztelni, akkor megbuktam. Elismerem- emeltem magasba a kezeimet, szinte egy ütemre.
A nő mélyen magába szippantotta a levendulaillatú levegőt. Minden erejével azon volt, hogy visszatartsa az őt csiklandozó kacajt, több, de talán kevesebb sikerrel.
 Ez nem egy teszt, Cézium! Tudod, te mindig a legrosszabbat feltételezed az emberekről- biggyesztette le ajkait. Kristófnak talán tényleg igaza volt, és Dr. Cséffay már az első pillanattól fogva reménytelen esetként tartott nyilván.
 Lehet, hogy megvan rá a megfelelő magyarázat?- tártam szép karjaimat. Szerettem volna őt meggyőzni a magam igazáról, persze egy pillanatig sem álltatta magát.
 Megkértem a szüleidet, hogy írjanak nekem pár sort arról, amit a legjobban szeretsz. Édesapád a túrós batyu receptjét firkantotta le nekem.
 Az első igaz mondat, amit kimondott- biccentettem rá. Mivel láttam arcán azt a fajta bizonytalanságot, ami néhány perccel az én arcomon tanyázott, szavakba öntöttem azt, hogy mire is célozgattam. – Apa kézírása nem jellemezhető más kifejezéssel. Bár néha még a „kapar” is a számra jön. Helyzettől függ a dolog- vontam meg a vállamat könnyedén.
 Értem- nedvesítette meg ajkait, amik biztosan nem a velős beszélgetésünk közben száradtak ki. – Nos, akkor mesélj nekem egy kicsit arról, hogy telt a hétvégéd. Azt hiszem, szerdán találkoztunk utoljára- siklott végig a tekintete noteszén, és amint ujjait végigvezetve rálelt a felemlített időpontra, helyeslően bólintott egyet.
Komoly tekintettel pillantott fel rám, arcán cseppnyi nyoma sem volt a szavaiban megjátszott érdeklődésnek- már amennyire megállapíthatta azt egy arcvak lány.
 Anya egyik hóbortjának hódolt a család- vágtam rá nem túl informatívan.
  Mégpedig?- alkalmazta az általam olyannyira gyűlölt „Harapófogó- módszert”.
 Az ő elképzelése szerint a Horvát klán minden tagjának kötelező megjelenni az Anna-bálon, szóval Füreden töltöttük a hétvégén- piszkáltam ki körmöm alól a főváros oda tapadt piszkát. Közönyösen böktem ki szavaimat, elkerülve a kontaktusteremtés minden lehetséges formáját.
 Hiszen ez nagyszerű!- csépelte tovább az egyébként is rettentően klisés mondatot. – Gondolom pompásan érezted magad. Valljuk csak be, hogy bármelyik nő élvezné azt, ha meseszép ruhába bújhatna.
 Hát, hogyne!- erőltettem arcomra egy láthatóan megjátszott mosolyt. – A legjobb momentum az volt, mikor a terem közepén pánikrohamot kaptam- szörnyedt el képem, hiszen még visszagondolva is hatalmába kerített a torokszorító érzés.
Dr. Cséffay lemondóan tolta fel orrára a lecsusszanni készülő szemüveget. Elgondolkodva harapdálta meg elszíntelenedett ajkát, amivel szinte egy ritmusra tördelte meg ujjait.
 Sajnos ez az eset még többször is megismétlődhet, de éppen azért vagyunk itt, hogy minimálisra csökkentsük a számát. A legfontosabb, hogy tudd, nem szabad megijednek az ilyen helyzetekben, sőt, szembe kell nézned a félelmeiddel! Eleinte sokat segít, ha valaki olyan van melletted, akiben teljesen megbízol.
 Ferenci Kristóf pontosan egy ilyen figura- feszültek meg vonásaim a méla undortól. A parton ücsörögve egy pillanatig azt hittem, talán eláshatjuk a csatabárdot, de aztán ismét fészket rakott bennem az ellenszenv. Előtérbe került az a frigid majom, amit mindig is gyűlöltem és legszívesebben egy hatalmas pofonnal jutalmaztam volna idegtépő megszólalásai után.
 Az a Ferenci Kristóf? Ő mégis hogy került képbe?- rohamozott meg kérdéseimmel a doktornő. Miért is hittem azt, hogy a múlt heti találkához hasonlóan ismét diszkrét lehet?
 A frász se tudja, de ő is ott volt- vágtam rá feszülten. Semmi kedvem nem volt töviről-hegyire elmesélni, hogyan is estek a dolgok. A végén még többet képzelt volna a történek mögé, mint amennyit jelentettek. Az emberek hajlamosak a sors akaratáról és egyéb idióta csodákról ábrándozni a rideg tények helyett.
 Ez igen érdekes- firkantott le néhány idegesítően határozott szócskát a papírlapra, közvetlenül apa sorai mögé. – Ha nem ismerném Kristófot, még azt hinném, követitek egymást. Így viszont teljesen biztos vagyok benne, hogy sosem érdekelné őt egy hozzád hasonló lányka- legyintett egyet nevetve. Könnyelműen tovább lépett volna, azonban én szavai elé vágtam.
 Ezt mégis hogy érti? Hozzám hasonló?- csattantam fel értetlenül. Igazság szerint már abban a pillanatban megbántam tettemet, hiszen tökéletesen biztos voltam benne, hogy ismét félreértelmez. Egy pillanatig sem érdekelt, mégis milyennek láthat az a frigid majom, csakis Cséffay nézőpontja nyomta fel bennem a pumpát.
 Túlságosan temperamentumos vagy hozzá. Sokkal jobban passzolna egy kedves és megértő csajszival- magyarázott két kezét egymásba fonva. Feltehetőleg így próbálta még egyértelműbbé tenni a helyzetet.
  Csajszi? Mégis miféle kifejezés ez? Nem gondoltam volna, hogy…
 Hogy egy magamfajta vénasszony is használhat szlenget?- szakított félbe nevetve.
 Csajszi ide vagy oda, én nem hinném, hogy nem vagyok kedves és megértő- fontam össze karjaimat sértődötten.
A dilidoki feloldozására vártam, amit persze nem adott meg. Rettentően kihozott a sodromból, ismét. Dr. Cséffay pedig éppen az indulatok hevességében mérte a terápia sikerét. Az ő elveit számításba véve nagyon jól haladtunk- talán túlságosan is!
***
 Hogy vinne el téged az a búbánatos jó fene!- vágtam földhöz a telefonomat. Milán egy újabb képet posztolt, egyenesen New Yorkból. Jól esett gyűlölni őt, egyenesen a pokolra kívánni. Legalábbis könnyebb volt, mint teljesen elengedni- így még érezhettem iránta valamit.
Szemeimben erőtlenül legördülő könnycseppek gyülekeztek. Egy lánnyal volt, aki még csak nyomokban sem hasonlított rám. Túl hamar elfelejtett, ami csakis annyit jelenthetett, hogy sohasem voltam neki fontos.
Azt kívántam, bárcsak olyan könnyen menne nekem is. Nem gondolni rá, nem érezni. Nem megsemmisülni minden egyes magányosan eltöltött percben.
 Na heló, Bogyó!- lépett elém egy szőke lány. Pink hajtincsét kutattam, de sehogyan sem találtam a világos loknik tengerében.
 Kitti, hát neked meg hová tűnt a rózsaszín kis bigyód?- vakargattam fejemet, miközben éppen azon tűnődtem, mégis miről ismerhetném fel aztán. Tekintetem kíváncsian járta be a lány porcikáit, amit hamarosan kiszúrt.
 Jézusom, te meg miért bámulsz rám így?- kapott szívéhez némileg túljátszva a dolgot.
 Csak olyan más vagy most- lógattam le lábamat a korlátról. Kényelmesen üldögéltem rajta egészen addig, míg az újból idegenné vált Kitti látványa meg nem szédített.
 Ja, hát meguntam a rózsaszín bohócot, aki voltam. Úgy gondoltam, így talán könnyebben akaszthatok horogra egy pasit- gyújtott rá egy szál cigarettára, amit szintén lecserélt. A megszokott vanília helyett immár csokoládé illatú füst gomolygott a levegőben. – Cséffay szerint a színes haj csak lázadás volt apám ellen.
 Nem is rossz ötlet- csettintettem egyet. – Mondjuk, ha annyi színben pompázna a fejem, ahány ember ellen lázadok, akkor nagyanyámék madárijesztőjét simán lecserélhetnék rám.
Kitti finom illatot köhintett fel, ami egyenesen orromba kúszott.
 Úgy látom, nagyon elszánt vagy, még a dohányt is lecserélted. De miért pont csokisra?- krákogtam hozzá hasonlóan.
 Te még nem hallottál róla, hogy afrodiziákum?- lehelte arcomba a füstöt.
Szürke fátyol libbent arcom elé. Levegő után kapkodtam, ami akkor szinte lehetetlen küldetésnek bizonyult. Abban a pillanatban nem csak a nevetés fullasztott.
 Most, hogy így mondod!- emeltem meg hangomat, hiszen a villamos csikorogva lefékezett mögöttünk. – Viszont nem hinném, hogy ebben a formában is vágykeltő lenne.
 Mindig is tudtam, hogy a jó kislány álarc mögött egy szemérmetlen nőszemély bújik meg- hajolt fölém egy határozott vonalú áll. Ijedten ugrottam le a korlátról, egyenesen Kitti karjaiban landoltam. Dühödten kapott a kezéből kihulló cigaretta után, ami hálátlanul hullott a jobbról érkező szerelvény elé.
 Mondd csak, te még a vasárnapinál is huzatosabb vagy?- léptem a fiú elé, aki kaján vigyorral nézett velem farkasszemet.
 Cézi!- szakította szét tekintetünket a felrikkanó hang. – Ez már a második szál, ami miattad megy pocsékba- guggolt a peron szélén Kitti, és kétségbeesetten próbálta kihalászni a parázsló csikket, amit még félig sem szívott el.
 Majd vegyészkedik neked valami finomat, ha már a nevét is egy kémiai cuccról kapta- kiabált oda a lánynak Kristóf.
 Na, várjunk csak!- pattant fel hirtelen az addig elkeseredetten matató. – Mérgemben már képzelődöm is, vagy tényleg jól értettem, hogy ti randiztatok vasárnap?
Hirtelen Kitti és Kristóf tekintetének kereszttüzébe kerültem. Ijedten kapkodtam tekintetemet ide, majd oda, de sehol sem tudtam megállapodni.
 Randi?- szisszentem fel kínomban. – Szerintem ezt még te sem gondolhattad komolyan- hátráltam meg. Nem szerettem volna, hogy a lány félreértse azt a néhány centimétert, ami Kristófot és engem választott el egymástól- és korlátnak csúfolták.
A fiú elégedetten harapott alsó ajkába, amit a mellettem álló majdhogynem nyálát csepegtetve nézett végig. Feszülten várta Ferenci reakcióját, abban reménykedve, hogy megerősíti álláspontomat.
 Mindegy, hogy milyen névre kereszteled. Az volt, ami- kacsintott ismét, mintha csak tökéletesen tudná, hogy ezzel a mozdulatsorral tud a végtelenségig felbosszantani.  
 Vagyis?- meresztgette szemeit Kitti. Szegény párát fele annyira sem okították ki szarkazmusból, mint a frigid majmot, illetőleg engem.
 Mondjátok csak, csajszikák!- váltott témát villámgyorsan. – Tiszteletiteket teszitek Olivér születésnapján?
 Csak két kérdésem lenne- simítottam le a Kristóf miatt felborzolódott szemöldökömet. – Egy, ki az az Olivér? Kettő, mégis miért gondolod azt, hogy egy másodpercnél tovább is képes lennék veled ugyanazt a levegőt szívni?
 Egy, Olivér az egyik csoporttársunk, kettő, mert már röpke három perce itt vagyok, de te még mindig lélegzel- mutogatott ujjával méregdrága karórájára, a lehető legfellengzősebb módon. Úgy tűnt, Kristóf fittyet hányt a világ elvárásaira, hiszen felváltva hordta jobb és bal kezén.
 Naná, hogy ott leszünk- vágta rá gondolkodás nélkül a rózsaszín lokniknak könnyed búcsút intő lány.
Kristóf kíváncsian méregette a túloldali buszmegállót, minden bizonnyal érkező járatára várakozott. Azon imádkoztam, hogy minél hamarabb berobogjon.
 Nekem most mennem kell, tiszteletem a hölgyeknek- emelte kezét homlokának, akár egy elszánt katona.
Kitti elbűvölten integetett neki, majd remegő kezekkel vizslatta zsebeit. Minden bizonnyal egy elporladni kívánó cigaretta után kutakodott.
 Tudom, hogy te is ott leszel- súgta a hajamba Kristóf, mielőtt valóban távozott volna. Émelyítő illata percek múlva is orromban időzött.
 Azt csak hiszed, te frigid majom!- szűrtem ki fogaim közül. Hangom helyett minden bizonnyal az élesen csikorgó autók zaja kúszott fülébe.
Csábítóan trappolt végig a zebrán, napszemüvegét arcába tolva. Különösnek tartottam, hogy szinte sohasem mutatkozott anélkül, egy pillanatnál- abból is a legrövidebb fajtából- tovább viszont nem érdekelt a dolog.
  Milyen izmos a háta- bámult a fiú után sóvárgó tekintettel Kitti. Hagyta, hogy megnyújtott csikkje jócskán elégjen, anélkül, hogy egy aprócskát is beleszippantott volna. Ezúttal azonban maximum Kristófot hibáztathatta a kárba veszett cigarettáért. Az ő szemére persze nem hányta volna a dolgot!
 Hát, hogyne!- villant meg előttem a kép, ami röpke negyed órával azelőtt könnytengerré áztatta arcomat. Nem éreztem mást, csupán eltökélt haragot. – Hol is lesz az a buli? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése